reklama
Seniorzy są aktywniejsi seksualnie od seniorek (Komentarzy: 35)
Jakie podwyżki emerytur w 2011 roku? (Komentarzy: 25)
Dla seniorów Hiszpania jest tańsza (Komentarzy: 20)
Odwrócona hipoteka, czyli jak dorobić do emerytury? (Komentarzy: 16)
Sanatoria: Przerzeczyn-Zdrój (Komentarzy: 13)
Polscy politycy budzą w nas negatywne emocje
(2010-04-06)Czy specjaliści od marketingu politycznego mają rację twierdząc, że kreowanie wizerunku polityków rządzi się tym samymi prawami, co tworzenie wizerunku marek konsumpcyjnych? Firma Ipsos postanowiła zweryfikować tę tezę wykorzystując narzędzie badawcze stosowane do pomiaru wizerunku emocjonalnego marek konsumpcyjnych – Emoti*Scape - i zmierzyć nim wizerunki znanych polskich polityków.
Respondenci zapytani o emocje kojarzone z poszczególnymi politykami mieli je wskazać na mapie 40 emocji – każda z emocji zobrazowana za pomocą rysunku ekspresywnego ludzika oraz słownego opisu. Ogólnie rzecz biorąc, emocje znajdujące się na mapie są podzielone na pozytywne i negatywne. W świecie marketingu chętniej kupowane są te marki, którym częściej przypisywane są emocje pozytywne.
W marcu 2010 r. we współpracy ze Gazetą Wyborczą Ipsos zbadał wizerunek emocjonalny znanych polskich polityków: Lecha Kaczyńskiego, Bronisława Komorowskiego, Aleksandra Kwaśniewskiego Radosława Sikorskiego, Andrzeja Olechowskiego, Jerzego Szmajdzińskiego, Donalda Tuska, Lecha Wałęsy.
Wyniki okazały się zaskakujące. Generalnie większości badanym politykom przypisywane są częściej uczucia negatywne niż pozytywne. Porównując te wyniki do testów realizowanych w badaniach marketingowych można powiedzieć, że przeciętna marka konsumpcyjna cieszy się bardziej pozytywnym odbiorem niż przeciętny zbadany przez ekspertów polityk.
A oto emocje „zawłaszczone” przez poszczególnych kandydatów na Prezydenta, czyli kojarzone przede wszystkim z nimi:
- Lech Kaczyński: wyczerpanie, rozczarowanie, irytacja, szok, niesmak, nienawiść, wykorzystywanie, wściekłość, rozbawienie
- Bronisław Komorowski: zaufanie
- Radosław Sikorski: entuzjazm, poczucie wolności, atrakcyjność, błogość, szczęście, zainteresowanie, pożądanie, luz,
- Andrzej Olechowski: poczucie winy,
- Jerzy Szmajdziński: odtrącenie, sceptycyzm
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono między 5 a 12 marca 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1012 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. Badanie zrealizowane przez Ipsos we współpracy z Gazetą Wyborczą.
Słowa kluczowe (tagi) dla tego artykułu:
polityka
Podobne artykuły/wiadomości: |
Podziel się artykułem
Artykuł został opracowany przez: |
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy - dodaj swój komentarz!