reklama
Seniorzy są aktywniejsi seksualnie od seniorek (Komentarzy: 35)
Jakie podwyżki emerytur w 2011 roku? (Komentarzy: 25)
Dla seniorów Hiszpania jest tańsza (Komentarzy: 20)
Odwrócona hipoteka, czyli jak dorobić do emerytury? (Komentarzy: 16)
Sanatoria: Przerzeczyn-Zdrój (Komentarzy: 13)
Serwis samochodowy: 69 proc. Polaków woli niezależnych mechaników
(2010-04-23)Prawie połowa Polaków (46%) odwiedziła w ciągu ubiegłego roku autoryzowany serwis naprawczy lub warsztat niezależny. Ponad połowa badanych, którzy odwiedzili warsztat, wybrała niezależnego mechanika – wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP.
Z raportu pt.”Kupujemy samochód. Potencjał zakupowy Polaków w 2010 r.” przygotowanego przez Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP wynika, że 28% Polaków odwiedza warsztat w celu zrobienia przeglądu pojazdu, zaś ponad połowa respondentów (57%) udaje się tam w celu dokonania bieżących napraw. (Rys. 1)
Polacy odwiedzają warsztat samochodowy średnio około dwa razy w roku. Połowa respondentów (50%) naprawiała samochód w warsztacie tylko jeden raz, co trzeci badany wykonywał naprawy dwa razy, a co dziesiąty trzy razy w roku. Tylko 4% respondentów serwisowało swój samochód w warsztacie więcej niż 3 razy w ciągu ubiegłego roku.
Z badania wynika, że ponad dwie trzecie Polaków (69%) naprawia swoje samochody u niezależnych mechaników, co zwykle wiąże się z niższymi kosztami takiej usługi. Co piąty badany korzysta z autoryzowanych warsztatów naprawczych. Korzystanie z określonych miejsc napraw jest silnie skorelowane z tym, czy samochód został kupiony jako nowy czy też używany. W przypadku zakupu nowego auta, serwisowanie odbywa się w serwisie danej marki. Żaden z respondentów, którzy kupili auto jako używane, nie korzystał z dedykowanego, autoryzowanego serwisu. (Rys. 2)
„Polski rynek motoryzacyjny zdominowany jest przez samochody używane, w dość zaawansowanym wieku. Dane z badania TNS OBOP pokazują, że auta te są naprawiane głównie samodzielnie przez ich właścicieli lub przez niezależnych mechaników w małych warsztatach naprawczych. Stosunkowo niewielka częstotliwość wizyt w warsztatach wskazuje, że Polacy korzystają z nich w ostateczności, kiedy samodzielna naprawa wydaje się zbyt trudna, przekraczająca ich własne techniczne umiejętności” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 21 styczeń – 7 luty 2010 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów wyniosła 1971.
Słowa kluczowe (tagi) dla tego artykułu:
samochody
Podobne artykuły/wiadomości: |
Podziel się artykułem
Artykuł został opracowany przez: |
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy - dodaj swój komentarz!